Resepi

Resepi Kek Marble

Resepi Kek Marble mudah dan gebu yang saya kongsikan kali ini mudah dan sangat gebu menjadi favorite kek saya. Saya memang lebih suka buat kek marble daripada buat kek coklat. Apalagi untuk kita orang yang memang dah sebati sama kek ni kerana sudah masuk ke tekak sejak kecil dulu. Kalau …

Read More »

Resepi Kek Coklat Kukus

Resepi Kek Coklat Kukus – Jika kita menyebut coklat, siapa yang tak suka? Ia punya rasa enak dan manis membuat coklat sangat disukai oleh hampir semua orang, adalah tidak terkecuali kanak-kanak. Tidaklah terkejut kalau coklat menjadi bahan tambahan dalam membuat kek, roti, atau gula-gula kegemaran anda. Tak sekedar bahan tambahan, terdapat …

Read More »

Resepi Kek Batik

Jika kita bercakap tentang kek, mungkin tidak ada berkesudahan. Bila-bila masa terdapat inovasi yang dicipta oleh Chef untuk berbagai resepi kek. Sering kita tengok banyak buku yang dijual membincangkan segala macam resepi kek. Jika pada post terdahulu saya telah membincangkan tentang resepi kek coklat, kali ini saya nak membincangkan salah satu …

Read More »

Resepi Kek Coklat Batik

Hari ini saya akan kongsikan resepi kek batik coklat. Kek batik menjadi salah satu kek popular di Malaysia. Kalau nak sebut kek, memang agak susah jumpa yang betul-betul sesuai selera tekak. Beli di kedai biasanya keras dan salutan coklat di permukaan kek hanya sedikit. Nasib baik ada yang sudi share …

Read More »

Resepi Donut Gebu

Donut adalah kuih yang tak asing lagi di telinga. Kuih ini berbentuk lingkaran yang di tengah-tengahnya ada lubang seperti cincin. Rasanya yang manis dan lembut membuat donut banyak anak-anak yang suka. Selepas saya cari-cari di google, menemukan berbagai resepi, dan membuatnya, akhirnya didapat lah resepi donut gebu yang . Resepi donut …

Read More »

Resepi Churros

Resepi churros sedang popular di perkataan dan menjadi viral di media sosial. Churros ini kuih popular di Spanyol, Perancis, dan Itali yang berasaskan doh pastei yang digoreng dan dicelup coklat. Bila makan di cafe atau restoran harga boleh mencecah RM 20-30, lebih senang buat sendiri di dapur. Bila kita membuat …

Read More »

Resepi Cheesekut

Cuba-cuba semalam nak buat apa, akhirnya saya cuba resepi cheesekut sedap dan mudah. Sebenarnya sudah lama teringin buat ni, cuma belum ada masa je buatnya. Tapi semalam saya tengok famili yang buat cheeskut ni, rasa nak buat sendiri di rumah buat anak-anak. Sekali rasa sedap pula. Saya pun tak susah kerana …

Read More »

Resepi Ayam Masak Paprik

Resepi Ayam Masak Paprik – Sekarang saya nak kongsi resipi Thailand lainnya yang bernama Ayam Paprik. Resepi ni memang berasal dari negara Thailand oleh itu dinamakan masakan ala thai. Resepi ayam masak paprik selalu menjadi bahan pencaharian orang pada saat acara-acara rasmi seperti perkahwinan atau majlis di perkantoran. Resepi ini saya …

Read More »

Resepi Ayam Masak Kicap

Resepi Ayam Masak Kicap – Sejak saya pandai menggunakan Instagram, saya suka melayan video ringkas artis memasak. Nampak betul mereka pandai memasak. Lauk pauk yang dimasak pun adalah lauk harian seperti ayam masak merah, ayam percik, ikan kembung, dan nasi lemak. Masakan yang begitu simple tapi senang bila mereka yang …

Read More »

Resepi Ayam Buttermilk

Resepi Ayam Buttermilk – Banyak masakan ayam yang menjadi kesukaan setiap orang. Ada pelbagai ciptaan baru yang menggunakan bahan masakan ayam. Salah satu masakan yang paling banyak di suka adalah ayam masak butter. Saya telah menyediakan pelbagai resepi ayam terbaik, mudah dan garenti sedap untuk anda cuba sendiri di rumah. Pada …

Read More »